Workshops en Open repetities bij Muziekvereniging Excelsior

Workshops en Open repetities bij Muziekvereniging Excelsior

ANKUM – EMMEN – OUDLEUSEN – Workshops basisscholen
Afgelopen twee vrijdagen gaf Muziekvereniging Excelsior uit Dalfsen aan kinderen van CBS de Sjaloom uit Ankum, Baron van Dedemschool uit Emmen en de Cazemier uit Oudleusen. In de Vier Gezichten in Dalfsen konden de kinderen tijdens vier leuke actieve workshops zelf blazen en op slagwerk slaan. En het valt nog niet mee om geluid te krijgen uit een groot of klein blaasinstrument. Toch konden veel kinderen na even oefenen al verschillende noten of zelfs een kleine toonladder ten gehore brengen. Ook bij het slagwerk was er veel ritme te horen en de kinderen vonden het superleuk om lekker op trommels te mogen slaan. Daarnaast konden de leerlingen met allerlei effectinstrumenten of boomwhackers (gekleurde buizen van verschillende lengte) samen al snel een gezellig muziekje maken. De workshops zijn bedoeld om kinderen kennis te laten maken met muziek en enthousiast te maken om zelf een muziekinstrument te leren bespelen. Iedereen die een blaas- of slagwerkinstrument zou willen leren bespelen bij de vereniging kan vier proeflessen volgen, om zo te kijken of het wat voor hen is. Aanvragen kan via bestuur@excelsiordalfsen.nl.

Open repetities
In de week van 2 februari zet Excelsior Dalfsen de deuren van de Vier Gezichten aan de Emmastraat 10 open tijdens haar repetities. Kinderen en volwassenen die een muziekinstrument willen leren bespelen of het weer willen oppakken zijn van harte welkom tijdens het leerlingenorkest op maandag 2 februari van 18.45 tot 19.15 uur en bij het fanfareorkest op maandag 2 februari van 19.30 tot 20.15 uur. De Marching Percussion Band laat op donderdag 5 februari van 19.30 tot 20.15 uur graag horen hoe het slagwerk klinkt. Meisjes die willen leren twirlen kunnen bij de open repetitie van de minirettes terecht op dinsdag 3 februari van 18.15 – 19.00 uur. Voor meer informatie kunt u kijken op www.excelsiordalfsen.nl

Artikel delen: