Vaart en Vechtstreek zet eigen klant in de schijnwerpers

Vaart en Vechtstreek zet eigen klant in de schijnwerpers

Rabobank deelt ruim 80 lokale verhalen op 7.000 plekken in Nederland. De Rabobank werkt met klanten en organisaties aan versterking van vitaliteit van de werk- en leefomgeving. De komende week zijn ruim 80 voorbeelden uit de praktijk van alledag in heel Nederland te zien op straat.Deze 7.000 posters maken deel uit van de Rabobankcampagne ‘Een aandeel in elkaar’. Onder andere via abri-posters maken klanten en organisaties zichtbaar hoe de Rabobank bijdraagt aan hun persoonlijke of zakelijke situatie. De Rabobank Vaart en Vechtstreek zet de organisatie ‘Je Regio Werkt’ deze week in de schijnwerpers.

Elke lokale bank heeft zijn eigen ‘aandeel in elkaar’ verhaal gekozen. In het verhaal van Rabobank Vaart en Vechtstreek staat ‘Je Regio Werkt’ centraal. Je bent op zoek naar een baan. Hoe speel je jezelf in de kijker? Ondernemersvereniging IKH, Vechtdal Leeft TV en Rabobank Vaart en Vechtstreek bedachten daar samen een oplossing voor. Door een filmpje te (laten) maken over jezelf, je ervaring en je capaciteiten. En vervolgens plaats je dat filmpje op JeRegioWerkt.nl. Een platform waar werkzoekenden en werkgevers in de Vechtdal-regio elkaar kunnen ontmoeten. ‘We bieden werkzoekenden een unieke manier om zichzelf te laten zien,’ aldus Erna Ekkelkamp één van initiatiefneemsters van dit platform en hier te zien op de foto met haar camera waarmee zij de filmpjes en interviews maakt.

Lokaal gezicht
Zo krijgen 7.000 abri’s in Nederland een specifiek, lokaal gezicht. Er zijn ook lokale banken die ervoor hebben gekozen gebruik te maken van de voorbeelden uit de landelijke campagne, zoals het verhaal van het Jeugdsportfonds. Deze voorbeelden zijn zichtbaar op nog eens zo’n 4.000 abri’s.

Lokaal herkenbaar
In de abri-campagne zijn de verhalen van klanten in hun eigen omgeving de basis. Mensen ‘vertellen’ via de abri hoe zij in hun regio, dorp of stad sterker kunnen worden en hoe de Rabobank dat mede mogelijk maakt. Dat varieert van het ondersteunen van een ontmoetingscentrum voor ouderen, de jeugdbrandweer, een startersfonds, een hospice en het jeugdsportfonds tot support voor een kaasmakerij annex arbeidsreïntegratie, de lease van zonnepanelen, senioren-bankservice, financiële educatie voor scholieren en iPad-lessen voor ouderen. De ruim 80 verschillende ‘aandeel in elkaar’ verhalen laten zien dat de Rabobank met haar netwerk van lokale banken sterk geworteld is in de samenleving. De abri’s in Groningen vertellen een ander verhaal dan de abri’s in Zeeland, zoals de klant op de abri’s in Heusden een andere is dan de klanten op de abri’s in Amerstreek en Peelland.

Lokale betekenis tonen
Het is voor de eerste keer dat de Rabobank kiest voor een combinatie van landelijke zichtbaarheid en specifieke, lokale invulling van abri’s. Het is een aanpak die past bij de coöperatieve bank. De lokale Rabobanken zijn van betekenis voor de lokale economie en samenleving. Door de schijnwerpers te zetten op die optelsom, laat de bank zien waarin ze onderscheidend is.

Artikel delen: