Uitreiking PREZO gouden keurmerk aan Rosengaerde

Uitreiking PREZO gouden keurmerk aan Rosengaerde

DALFSEN – Vandaag was wethouder Maurits von Martels bij Rosengaerde aanwezig om het gouden keurmerk certificaat van PREZO uit te reiken aan Miep van Es, directeur/bestuurder van Rosengaerde.

Over het PREZO keurmerk
Rosengaerde heeft het PREZO gouden keurmerk in de zorg gehaald. PREZO staat voor PREstatie ZOrg. Met dit keurmerk toont Rosengaerde aan, conform branchespecifieke eisen, verantwoorde zorg en ondersteuning te bieden en een verantwoord ondernemer te zijn die aan relevante wet- en regelgeving voldoet en duurzaam aan verbetering en borging van resultaten werkt.

Bij het audittraject dat Rosengaerde hiervoor doorlopen heeft, wegen het cliëntenperspectief en de cliëntwaardering voor een belangrijk deel mee in het oordeel. Centraal staan de prestaties die medewerkers en de organisatie leveren aan de cliënt. Tijdens het traject is naar voren gekomen dat Rosengaerde haar cliënten op uitstekende wijze voorziet van kwalitatieve en verantwoorde zorg. Het PREZO keurmerk wordt voor een periode van 3 jaar toegekend, waarbij jaarlijks een her-audit is om de kwaliteit te waarborgen.

De feestelijke uitreiking op 18 september
Het thema van de uitreiking was “Kwaliteit leveren vinden wij heel gewoon”.

In zijn toespraak benadrukte wethouder Von Martels dat er door de medewerkers van Rosengaerde hard gewerkt is om voor het gouden keurmerk in aanmerking te komen. Prestaties zijn verbeterd, waarbij het welzijn van de cliënten van Rosengaerde voorop staat.
Wethouder Von Martels overhandigde aan de trotse Miep van Es het certificaat.

Vier medewerkers hebben een puzzel in elkaar gezet, waarbij de tekst “Kwaliteit leveren vinden wij heel gewoon” verscheen. Deze puzzel is overhandigd aan de voorzitter van de Cliëntenraad van Rosengaerde, Diny Laarman. In haar toespraak voegde Diny Laarman toe dat de Cliëntenraad ontzettend trots is op alle medewerkers en ook alle vrijwilligers die samen deze uitstekende zorg leveren aan de cliënten.

In haar slotwoord gaf Miep van Es aan, dat er veel veranderingen in de zorg op stapel staan. Ze is er echter van overtuigd dat, als Rosengaerde de cliënt centraal stelt, de cliënt de regie geeft en daarop inspeelt, Rosengaerde ook in de toekomst deze hoge kwaliteit kan waarborgen.

Artikel delen:
Foto's 7
Uitreiking PREZO gouden keurmerk aan Rosengaerde
Uitreiking PREZO gouden keurmerk aan Rosengaerde
Uitreiking PREZO gouden keurmerk aan Rosengaerde
Uitreiking PREZO gouden keurmerk aan Rosengaerde
Uitreiking PREZO gouden keurmerk aan Rosengaerde
Uitreiking PREZO gouden keurmerk aan Rosengaerde