De enige echte Dalfser koffiebrander staat ook weer op de Vilstermarkt

De enige echte Dalfser koffiebrander staat ook weer op de Vilstermarkt

DALFSEN – Wist je dat je voor écht verse koffie helemaal niet ver hoeft te zoeken? Bij Mario’s Koffie brand ik mijn bonen zelf, in kleine batches, zodat jij altijd kunt genieten van koffie op z’n best: vers, vol van smaak en met aandacht gemaakt. De vorige keer was het niet aan te slepen, wat een drukte bij mijn marktkraam op de boerenmarkt in Vilsteren. En deze zaterdag ben ik er natuurlijk weer.

Lees verder »

Boerenmarkt en ook opentuin in Vilsteren

Boerenmarkt en ook opentuin in Vilsteren

VILSTEREN – Zaterdag 20 juni van 11.00 tot 16.00 uur is er weer een boerenmarkt. Thema deze keer: Lamsvlees en Open Tuin. De markt met veel heerlijke en gezonde producten uit de omgeving. En, het heeft even geduurd, er is weer lamsvlees van erve Meijerink! Ook is er eenmalig een kraam van Verbonden Grond Voedselbostuinen waar u alle informatie over voedselbostuinen kunt verkrijgen.

Lees verder »

“Goedemiddag dames, u komt de molen bekijken?”

“Goedemiddag dames, u komt de molen bekijken?”

VILSTEREN – Gisteren hebben wij een bezoek gebracht aan de molen in Vilsteren. We fietsten erlangs en zagen dat de deuren open stonden, waarop we besloten terug te fietsen om een kijkje te nemen. De molenaars zaten vriendelijk aan tafel te wachten op bezoek en begroeten ons met “goedemiddag dames, u komt de molen bekijken?” Zo gezegd, zo gedaan.

Lees verder »

Rianne en Tim zijn winnaars van de Dalfsen-Ommen Stationsloop

Rianne en Tim zijn winnaars van de Dalfsen-Ommen Stationsloop

DALFSEN- Buiten het station van Dalfsen, bij een temperatuur van 19 graden, rennen meer dan 1000 mensen van station Ommen naar station Dalfsen. De zogenaamde ‘Stationsloop’. Rianne Niewold en Tim den Besten winnen deze 17de editie. Zij zijn de eerste man en de eerste vrouw die de tien Engelse mijlen rennen, en verdienen een prijs van 150 euro. Deze editie is extra bijzonder, omdat voor het eerst een ‘rail trail’ naast de normale competitie wordt gehouden.

Lees verder »

Nieuws uit de natuur in de buurt: bever met filmpjes hiervan

Nieuws uit de natuur in de buurt: bever met filmpjes hiervan

VILSTEREN – Op mijn fietstocht vanmorgen vroeg zag ik iets zwemmen in het afwateringskanaal bij de stuw van Vilsteren. Geen vis, geen eend, geen zwaan. Het bleek een bever. Doodgemoedereerd klom hij vlak voor de kleine stuw uit het water, stak het fietspad over en gleed er aan de andere kant weer in. Straitgh away, zonder iets van mij aan te trekken.

Lees verder »

Stralende momenten op de boerenmarkt tijdens een zonnige ochtend

Stralende momenten op de boerenmarkt tijdens een zonnige ochtend
VILSTEREN – Het was vanmorgen bijzonder druk en gezellig op de maandelijkse boerenmarkt in Vilsteren. Dankzij het zonnige weer en het Hemelvaartweekend trok de streekmarkt veel bezoekers uit de omgeving én van de recreatieparken in de buurt. Bij aankomst werd al volop genoten van de sfeer op de markt. Er werd graskaas aangesneden. Dit item zou Johan Bokma oppakken.

Lees verder »

De Stuwzangers weer op pad

De Stuwzangers weer op pad

REGIO – VILSTEREN – De Stuwzangers uit Vilsteren gaan weer op pad in de regio. Hoewel dit geen specifiek Dalfser bericht is, reizen er veel mensen uit plaatsen zoals Hoonhorst, Dalfsen, Vilsteren en Heino graag mee (met eigen vervoer natuurlijk) om te genieten van hun optredens en de gezellige sfeer.

Lees verder »

Het was vandaag alweer feest in Vilsteren

Het was vandaag alweer feest in Vilsteren

VILSTEREN – Vilsteren stond vandaag opnieuw in het teken van gezelligheid en activiteit. Het dorp blijft verrassen. Deze zondag – omgedoopt tot “Super Sunday” – had weer van alles te bieden. Gerard Rietman de voorzitter van de voetbalvereniging Vilsteren nodigde DalfsenNet uit om een kijkje te komen nemen. “Kom maar rond 13.00 uur,” had hij gezegd.

Lees verder »

Wat een extra gezellige boerenmarkt dit keer

Wat een extra gezellige boerenmarkt dit keer

VILSTEREN – De boerenmarkt van vandaag had alles mee: een stralend voorjaarszonnetje, een ontspannen sfeer en volop gezelligheid. De temperatuur was perfect, waardoor de grote kachel deze keer overbodig was. Die staat weer in de winterstalling. Met live muziek van een zangeres op de achtergrond en een indrukwekkend aantal bezoekers, was het genieten in optima forma. Het thema ‘voorjaar’ kwam dan ook helemaal tot zijn recht.

Lees verder »

Ook Vilsteren had een sfeervol Paasvuur

Ook Vilsteren had een sfeervol Paasvuur

VILSTEREN – Ook in Vilsteren was het knetterdruk bij het Paasvuur. Het was nog een hele uitdaging om je auto kwijt te kunnen bij zo’n evenement. Het leek wel een “daggie Vilsteren”, zoveel auto’s stonden er. Er was hier niet een stukje weiland waar je dichterbij kon parkeren. Met een beetje pech moest je toch al gauw zo’n twee kilometer lopen.

Lees verder »