Afscheid oude transformatorhuisje (update 16 – 06)

Afscheid oude transformatorhuisje (update 16 – 06)

DALFSEN – STERREBOS – Nu er volop wordt gewerkt aan de verzwaring van het elektriciteitsnet, moeten ook de oude transformatorhuisjes plaatsmaken. Hun taak zit erop. Ze hebben hier immers zo’n vijftig jaar dienstgedaan. De bomen rondom zijn inmiddels grotendeels verwijderd; het oude huisje was in de loop der jaren volledig door het groen ingesloten geraakt.

Lees verder »

Even een avondrit

Even een avondrit

DALFSEN – Nu de warme zomerdagen zich laten voelen, kiezen veel paardenliefhebbers voor de koelte van de avond. Zo trokken vanavond vijf dames samen met hun paarden de rustige wegen rond de Bosrandweg op voor een ontspannen avondrit. Terwijl de zon langzaam lager zakte en de warmte van de dag plaatsmaakte voor een zachte avondbries, genoten zij zichtbaar van het moment.

Lees verder »

Broodje hamburger om weer op krachten te komen

Broodje hamburger om weer op krachten te komen

STERREBOS – De kabeltrekkers zijn momenteel nog met z’n tweeën aan het werk langs de Bosrandweg. Dat zijn nog altijd de mannen uit Geesteren en uit Slagharen. De rest van de ploeg die bij deze klus betrokken was, is inmiddels vertrokken. Daarmee bedoelen we de mannen – en waarachtig ook één dame – die de boring hebben uitgevoerd en de plastic mantelbuizen onder de grond hebben aangebracht.

Lees verder »

Na regen kwam gisteravond de mist

Na regen kwam gisteravond de mist

DALFSEN – Gisteravond, iets na negen uur, kwam de mist langzaam opzetten na een dag met behoorlijk wat regen. Eerst viel het nauwelijks op, maar langzaam werden de bomen, weilanden en erven steeds wat vager zichtbaar. In het buitengebied werd het al snel stil en donker, met alleen hier en daar nog wat licht uit de huizen en boerderijen.

Lees verder »

Elektriciteitsnet klaar maken voor de toekomst

Elektriciteitsnet klaar maken voor de toekomst

DALFSEN – STERREBOS – Er wordt flink gewerkt aan de bosrand. Kolossale machines zijn daar bezig met het boren van ondergrondse gaten waarin dikke mantelbuizen worden gelegd. Voor een leek is het nauwelijks te bevatten hoe vernuftig dat allemaal in zijn werk gaat. Maar als buitenstaander hoef je ook niet alles te begrijpen; gewoon kijken is soms al indrukwekkend genoeg.

Lees verder »

Bewoners wijk Sterrebos gerustgesteld per brief

Bewoners wijk Sterrebos gerustgesteld per brief

DALFSEN – De bewoners van Het Sterrebos zijn vanmiddag per brief geïnformeerd over de werkzaamheden die binnenkort in de hun straten plaatsvinden. Het elektriciteitsnet wordt vernieuwd, en daarnaast worden elektriciteitsstations geplaatst of vervangen. Aannemer Van Gelder zal deze werkzaamheden uitvoeren. De start staat gepland op 11 mei en men verwacht rond 6 juli klaar te zijn.

Lees verder »

Onrust in Sterrebos door onaangekondigde werkzaamheden

Onrust in Sterrebos door onaangekondigde werkzaamheden

STERREBOS – In de wijk Sterrebos is onduidelijkheid ontstaan over mogelijke werkzaamheden langs de Bosrandweg en de Sterrebosweg. Sinds kort zijn er bebakeningspalen geplaatst in de berm, staan er schrikhekken en is een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur ingesteld. Opvallend is ook de plaatsing van een dixi-toilet voor een woning aan de Bosrandweg.

Lees verder »

Geen gier, geen bier, maar water

Geen gier, geen bier, maar water

STERREBOS – Omwonenden van de zandwegen worden al langer geconfronteerd met overlast door fijnstof. De gemeente probeert dit probleem te beperken door de wegen regelmatig te besproeien. Vooral de Sterrebosweg, waar resten van puin en cement het wegdek domineren, blijft echter een bron van stof. Bij elke passerende auto waait het opnieuw op.

Lees verder »

Zie ze genieten

Zie ze genieten

STERREBOS – De mannen van de gemeente Dalfsen hebben eer van hun werk. Het bankje dat deze week is geplaatst op de hoek van de Sterrebosweg en de Bosrandweg, wordt vrijwel continu gebruikt—zeker met dit mooie weer. Een fijne plek voor passanten om even te zitten en te genieten.

Lees verder »

Mijmeren en struinen vanaf Hoonhorst

Mijmeren en struinen vanaf Hoonhorst

HOONHORST – Mijmeren en struinen, Kappers is er klaar voor, de voorbereidingen voor een mooie 2e paasdag zijn gereed, het terras kan open. Ik wandel even over het kerkhof, waar een prachtige bank staat om even je zelf te zijn en om de “mijmeren” en te genieten van het net gerestaureerde “baarhuisje”, een aanwinst voor Hoonhorst, een mooi stukje historie terug.

Lees verder »

Peter regelt een grandioos orkest

Peter regelt een grandioos orkest

BOKKENBERG – STERREBOS – AMSTERDAM – Peter van Dijk van de Bokkenberg kwam vorige week nog even een gelukkig nieuwjaar wensen. Daar hoort natuurlijk een gezellige nieuwjaarsborrel bij, met een lekker potje alcoholvrij bier. Het was fijn om weer even bij te praten, want door de lange en gladde winter was het er niet eerder van gekomen om vanuit Amsterdam deze kant op te komen.

Lees verder »

Gillende sirene in een zandweg

Gillende sirene in een zandweg

STERREBOS – Vanmorgen al heel vroeg kwam een politieauto met gillende sirene en zwaailicht door het Sterrebos rijden. Dat verwacht je daar niet. Die breuk tussen diepe stilte en ineens een loeiende sirene kan echt even je realiteitsgevoel verstoren — alsof je decor plots verandert en je zelf nog in de vorige scène zit.

Lees verder »

Maaien

Maaien

DALFSEN – STERREBOS – Een medewerker van de gemeente is druk bezig de bermen en ook de slootwallen te maaien. Daar frist het goed van op. Want je wil niet weten wat een bosschage aan brandnetels er groeiden langs de wegen en vooral op de slootwallen. Bovendien moeten die sloten zorgen voor goede afwatering. Dat bleek een paar jaar geleden nog wel.

Lees verder »

Even te voet ruim 4 uur baggeren door de sneeuw

Even te voet ruim 4 uur baggeren door de sneeuw

DALFSEN – Vanmiddag om 2 uur zelf maar even genoten van de sneeuw. Er lag zo veel verse sneeuw dat ik alleen maar over een auto spoor kon lopen met mijn schoenen aan. Gestart op de Bosrandweg en maar niet bij de schaapskooi afslaan maar gewoon maar de weg vervolgen tot de Dalmsholterweg. Want die sneeuwlaag was te dik om binnen door te gaan.

Lees verder »