VILSTEREN – De achtkantige korenmolen in Vilsteren (bouwjaar 1858) heeft vanwege groot onderhoud tijdelijk geen kap meer.
De kap en de wieken liggen nu op de grond naast de molen.
Binnenkort zal begonnen worden met het vernieuwen van het riet van het dak en de stelling. Meerdere onderdelen van de molen zijn aan vervanging toe en er is ook het nodige verfwerk te doen.
De Vilsterse molen wordt beheerd door Stichting Vrienden van de Vilsterse Molen, die zich ten doel heeft gesteld de molen als een functionerend erfgoed te behouden.
Na dit grootschalige onderhoud kan deze mooie oude molen weer heel lang de “skyline” van Vilsteren sieren.




