Diefstal hout komt steeds vaker voor

DALFSEN – Het gaat vooral om hout dat na drogen zo de kachel in kan. Het hout is opgekocht en al gehakt en gekliefd en ligt op stapels te wachten tot de eigenaar het ophaalt. “Maar dan is het vaak al weg. Mensen komen soms zelfs met een aanhanger naar een bos of landgoed om het weg te halen. Het is gewoon diefstal”.

Op sommige plekken doen ze dat in tassen en komen dan meerdere keren terug. Op die manier hebben ze thuis zo een kuub bij elkaar.

Stroperij

Het stelen van hout uit het bos is een economisch delict en is strafbaar. Het valt onder stroperij en als je betrapt wordt, moet je voor de rechter komen met een strafblad tot gevolg.

Artikel delen: