Editie Vechtdal wordt Editie Vechtdal Overijssel

presentatie_editie_vechtdal_overijssel.jpg

DALFSEN – Vanaf deze week heeft het huis-aan-huis blad Editie Vechtdal een nieuwe naam, Editie Vechtdal Overijssel. Deze komt voort uit een samenwerking die de uitgever van het blad, Sponsored Media bv, is aangegaan met Vechtdal Marketing. Gisteren werd de nieuwe editie gepresenteerd.

Het is al weer vijf jaar geleden dat Sponsored Media BV begon met Editie Vechtdal, een magazine voor alle inwoners van het Vechtdal. Het bereiken van deze inwoners was ook voor Vechtdal Marketing interessant, omdat deze als ambassadeurs helpen bij het promoten van het Vechtdal. Daarom werd vorig jaar al de afspraak gemaakt dat Vechtdal Marketing elke editie vier pagina’s tot haar beschikking kreeg om inwoners te wijzen op alles wat het Vechtdal te bieden heeft.  Deze samenwerking is nu uitgebreid. Omdat Vechtdal Marketing in haar communicatie-uitingen consequent de naam Vechtdal Overijssel gebruikt, is ervoor gekozen ook de titel van het magazine hierop aan te passen. Uit & Thuis

In de nieuwe Editie Vechtdal Overijssel is vanaf heden, naast de gebruikelijke pagina’s over wonen, werken, ontspanning, gastronomie, sport, natuur, cultuur en shoppen in het Vechtdal ook ruimte voor een uitgebreide evenementenagenda onder de naam Uit & Thuis. Deze agenda werd in het verleden door Vechtdal Marketing uitgegeven als losse uitgave, maar is nu dus geïntegreerd. Op deze wijze is het magazine van nog meer toegevoegde waarde.Brede verspreiding

Nieuw is ook dat Editie Vechtdal Overijssel in het vervolg niet meer alleen huis-aan-huis verspreid wordt, maar ook via  toeristisch recreatieve bedrijven, zoals campings, hotels en restaurants. Het magazine verschijnt op deze manier 4 keer per jaar in een oplage  van 65.000 exemplaren per keer. De huisstijl is aangepast aan die van het Vechtdal, met een prominente rol voor de kleur magenta.Jaarmagazine

De samenwerking behelst tenslotte vanaf eind volgend jaar ook nog de uitgave van een special over recreatie en toerisme in het Vechtdal. Dit zal zijn in de vorm van een jaarmagazine, die hiermee het bestaande VVV Tijdschrift gaat vervangen. Deze uitgave zal meer dan nu de vorm van een lifestylemagazine krijgen, met leuke artikelen over wat het Vechtdal zo bijzonder maakt voor toeristen. De special wordt verspreid via de toeristisch recreatieve  bedrijven en de VVV’s.

(Het zal mij benieuwen of alles er in staat red.)

Artikel delen: