ROCOV wil snel extra treinen

201210.jpg

Het gebrek aan voldoende reizigerscapaciteit in de ochtendspits tussen Ommen en Zwolle is onaanvaardbaar. Dit schrijven de consumentenorganisaties in het Rocov Overijssel, waarin ook de afdeling West-Overijssel van Rover vertegenwoordigd is, in een brief aan NS. Het Rocov wil dat NS in 2011 snel extra materieel op dit traject inzet.

Het is een zeldzame luxe om een zitplaats te vinden in de trein tussen Ommen en Zwolle. Reizigers moeten soms op het perron in Dalfsen achterblijven omdat de NS-stoptrein op dit traject zo overvol zit. Voor mensen wiens fysieke conditie het niet toelaat om als haring in ton in het gangpad te staan, betekent dit alternatief vervoer zoeken. De consumentenorganisaties hebben dit probleem al meerder malen bij NS aangekaart.

In 2011 krijgt NS de beschikking over meer materieel om als reserve achter de hand te houden bij de uitval van treinen. Het Rocov Overijssel adviseert NS genoeg van het nieuwe materieel aan de voor de treindienst Zwolle – Emmen bestemde ‘vloot’ toe te voegen, dat het mogelijk wordt van maandag tot en met vrijdag ten minste twee treinen met voldoende bakken in te leggen als extra spitstreinen.

“Wij menen dat u vanwege het reizigersbelang, maar ook vanuit het oogpunt van een kwalitatief aanvaardbare bedrijfsvoering, er alles aan moet doen om deze misstand te Verhelpen”, aldus het Rocov in het ongevraagd advies.

Artikel delen: