DALFSEN – EMMEN – Even terugkomen op het item klimop in de bomen. Aan de Gerner-Es kan je zien hoe de gemeente dat heeft oplost. Ze zagen een stuk tussen de polsdikke wortels uit en onderbreken zo de sapstroom.
Na 1 á 2 jaar gaat alles dood en kan de boom weer opgelucht adem halen. Het moet beslist gebeuren, anders gaan de bomen zeker dood.
Gr R.
Je kan er verschillend over denken:
Het is toch zonde om deze hedera af te knippen. Ze zijn een schuilplaats en nestgelegenheid voor veel vogels. Ook de insecten vinden hier hun nectar ze bloeien ook nog mooi in de nazomer.
In de winter blijven ze mooi groen. Tevens maken de eekhoorns hier een nest in tenminste hier.
Als je ze niet in je boom wilt hebben kun je ze beter direct verwijderen. Niet als ze al zo groot en mooi uitgegroeid zijn. Ik vind ze prachtig.
Aldus een inzender.




