Met deze vijf tips ben je snel van je coronakilo’s af 

Met deze vijf tips ben je snel van je coronakilo’s af 

Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders aangekomen is sinds de lockdown. Niet verwonderlijk, want als je thuis werkt is het verleidelijk om iets lekkers te pakken. Nu de maatregelen minder streng zijn wil je het natuurlijk het liefst zo snel mogelijk van die extra kilo’s af.

  1. Check de voorraadkast 

Heb je tijdens de lockdown flink gehamsterd? Controleer hoe het zit met de ongezonde producten in je voorraadkast. Heb je snoep gekocht, koeken of kant en klare maaltijden? Niet handig voor als je af wilt vallen. Natuurlijk kan je zo nu en dan iets ongezonds eten. Doe dat echter niet te vaak. Een goede stelregel is dat als je negentig procent gezond eet, je tien procent wat ongezonder mag eten.

  1. Start met sporten

Begin de dag met een korte work-out. Wanneer je dit dagelijks zul je merken dat je snel fitter wordt. Bedenk geen smoesjes, want door iedere dag je wekker een kwartier eerder te zetten heb je voldoende tijd. Maak een korte wandeling of ga dansen. Doe iets waaraan je plezier beleeft, zodat het je niet gaat tegenstaan.

  1. Maak een boodschappenlijstje

Haal niet iedere dag boodschappen, maar doe dat een of twee keer in de week. Door goed na te denken over wat je zoal gaat eten voorkom je dat je allemaal dingen meeneemt uit de supermarkt die niet goed voor je zijn. Door slim en gezond boodschappen te doen bespaar je bovendien geld.

  1. Ga niet te laat naar bed 

Na een lange werkdag is het verleidelijk om je schoudertas heren of schoudertas dames aan de kant te zetten en op de bank te kruipen en televisie te kijken. Maak het niet te laat, want blijf je lang op dan ga je verlangen naar snacks. Door voldoende te slapen heb je de volgende dag minder zin in ongezonde tussendoortjes. Dubbel voordeel.

  1. Wees gemotiveerd

Bedenk van te voren een doel. Wil je vijf kilo afvallen? Of misschien tien? Beloon jezelf als het lukt bijvoorbeeld met een nieuwe crossbody tas. Weet je in ieder geval waarvoor je het doet. Heb je een keer een zwak moment? Dat geeft niet. Hou je doel voor ogen en ga er de volgende dag weer voor.

Artikel delen: