Zakelijk kleden

Zakelijk kleden

Werkgevers beseffen dat de indruk die op klanten en klanten wordt gemaakt, belangrijk is voor het succes van een organisatie. Werknemers zijn doorgaans het ‘gezicht’ van het bedrijf en werkgevers vinden het vaak nodig om dat imago te beheersen. In het verleden gebruikten werkgevers kleding- en uiterlijkbeleid om werknemers te helpen comfortabel en veilig te werken, terwijl ze toch een professioneel imago uitstralen naar klanten en toekomstige werknemers. Werkgevers hebben in de loop der jaren ook kleding- en uiterlijkbeleid gebruikt om een ​​werkgelegenheidsmerk te creëren. Sommige organisaties gebruiken kleding opzettelijk om een ​​bepaalde perceptie of een bepaald imago als werkgever te creëren. Kledingvoorschriften helpen werkgevers bij het vervullen van deze uiteenlopende doelen van comfort, professionaliteit, veiligheid, merk en imago.

Businesscase

Ideeën achter kleding en uiterlijk hebben zich ontwikkeld tot meer dan alleen ongeschreven beleid en praktijken die worden gemaakt en gebruikt door managers en supervisors. Het kleding- en uiterlijkbeleid vereist nu dat organisaties strategieën ontwikkelen die aansluiten bij de doelstellingen en cultuur van de werkgever, terwijl de werkgever wordt beschermd tegen discriminatieclaims en de rechten van werknemers worden beschermd. HR, dat vaak verantwoordelijk is voor beleidsontwikkeling, moet samenwerken met andere delen van de organisatie om ervoor te zorgen dat kledingvoorschriften consistent en eerlijk worden beheerd. Om klanten, bezoekers, en het publiek een professioneel, zakelijk imago te geven, voeren sommige werkgevers een kleding- en uiterlijkbeleid dat formele zakelijke kleding vereist. Omgevingen die formele zakelijke kleding afdwingen, zijn advocaten-, financiële-, bank- en accountantskantoren. Vrijetijdskleding of schoenen zijn meestal niet toegestaan.

Zakelijk casual

Sommige werkgevers creëren zakelijke casual polissen die iets minder formeel zijn. Industrieën die creatiever of artistieker zijn, zoals technologische omgevingen, hebben meer kans op een zakelijke casual dresscode. De kleding omvat meestal de meeste kleding, behalve shirts met afbeeldingen, korte broeken, gescheurde spijkerbroeken, tanktops of sandalen, hoewel het beleid zal verschillen.

Casual vrijdagen

Sommige organisaties wijzen vrijdag aan als de dag van de week waarop werknemers zich informeler kunnen kleden dan de normale dagelijkse zakelijke of vrijetijdskleding. Deze bepalingen gelden doorgaans alleen voor medewerkers die geen klant- of klantcontact hebben. Op deze dagen kunnen werknemers een blauwe spijkerbroek, T-shirts (zonder ongepaste slogans of afbeeldingen), lange of knielange shorts of capribroeken en sportschoenen dragen. Veel werkgevers bieden zomerbeleid en -activiteiten aan om werknemers productief en gelukkig te houden op zonnige, warme dagen. Als je op zoek bent naar bedrijfskleding, wil ik je graag doorverwijzen naar de volgende link: https://www.idwear.nl

Afbeelding: https://www.idwear.nl

Artikel delen: