Afscheid oude transformatorhuisje (update 16 – 06) - Foto: Willy
Foto: Willy

Afscheid oude transformatorhuisje (update 16 – 06)

DALFSEN – STERREBOS – Nu er volop wordt gewerkt aan de verzwaring van het elektriciteitsnet, moeten ook de oude transformatorhuisjes plaatsmaken. Hun taak zit erop. Ze hebben hier immers zo’n vijftig jaar dienstgedaan. De bomen rondom zijn inmiddels grotendeels verwijderd; het oude huisje was in de loop der jaren volledig door het groen ingesloten geraakt.

Vandaag of morgen wordt het met een kraan weggehaald. Waar het daarna naartoe gaat, is nog niet bekend.

De nieuwe, fraaie transformatorunit is inmiddels al in gebruik. Wie goed luistert, hoort een heel lichte brom: een teken dat deze al onder spanning staat. Er moeten echter nog heel wat kabels worden aangesloten voordat alle sleuven aan de Sterrebosweg weer kunnen worden gedicht.

En ondertussen zijn ze weer bezig aan de Bosrandweg nu van af de Sterrebosweg richting de schaapskooi. Deze weg nu afgesloten voor het verkeer, want over de lengte van de eerste verharding wordt weer een diepe sleuf gegraven.(Ze zeiden al als je daar nog een foto van een echte mooie diepe sleuf, wil maken dan ik dit nu je kans)  Dus dat maar even gedaan. Fietsers kunnen er trouwens wel langs.

Foto's 5
Afscheid oude transformatorhuisje (update 16 – 06) - Foto: Willy
Foto: Willy
Afscheid oude transformatorhuisje (update 16 – 06) - Foto: Willy
Foto: Willy
Afscheid oude transformatorhuisje (update 16 – 06) - Foto: Willy
Foto: Willy
Afscheid oude transformatorhuisje (update 16 – 06) - Foto: Willy
Foto: Willy
Artikel delen: