DALFSEN – Heerlijk het zwemmen en afkoelen in de Vecht. Maar ik hoor dat er heel veel jeugd ziek is. Overgeven en diarree zijn de klachten. Heeft dit met elkaar te maken? Weet iemand hoe de waterkwaliteit van de Vecht is?
Ik lees het graag op DalfsenNet.
S.
Zwemmen in de Vecht:
We (het waterschap) gaan de waterkwaliteit in de Vecht onderzoeken. Hieruit volgt een advies over plekken waar het mogelijk is om veilig en verantwoord te zwemmen. Dit vergroot de beleefbaarheid van de Vecht en stimuleert mensen om te bewegen. Hierdoor levert het een bijdrage aan de gezondheid van jong en oud.

