Opbrengst Kerstmarkt OBS De Bonte Stegge - Foto: eigen geleverde foto
Foto: eigen geleverde foto

Opbrengst Kerstmarkt OBS De Bonte Stegge

DALFSEN – Ook dit jaar hebben de kinderen van OBS De Bonte Stegge weer mooie kerst ‘dingen’ gemaakt om te verkopen. De verkoop heeft € 261,00 opgebracht, een mooi resultaat. Hiervan komt de helft ten goede aan ons sponsorproject, Namasté foundation in Nepal en de rest voor ons schoolplein.

WAAROM OBS DE BONTE STEGGE VOOR EEN SPONSORPROJECT KIEST?
Onze leerlingen groeien op in een lerende en welvarende maatschappij. Dat dit niet overal van zelfsprekend is willen wij op deze manier onder de aandacht brengen bij onze leerlingen. Dit doen wij door er met de ze over te praten en op deze manier in aanraking te laten komen met de wereld om hen heen. Het doel hierbij is om bewustwording te creëren bij onze leerlingen maar ook bij hun ouders en andere betrokkenen. Dit vinden wij belangrijk in hun verdere ontwikkeling.

HISTORIE NAMASTE FOUNDATION
Met een indrukwekkend persoonlijk verhaal richtte Hilde Bleijswijk (uit Dalfsen) samen met Carijn Donia in 2009 Namasté Foundation op. Onder het motto ‘Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime’ brachten zij kansarme kinderen met scholarships naar school en begeleidden zij vrouwen met kleine leningen bij het starten van een onderneming.
Na het winnen van de Vodafone World of Difference Award in 2011, kreeg Hilde de kans om Namasté Foundation te professionaliseren. Met focus op het ontwikkelen van een Women Empowerment Project werd in 2014 het nieuw gebouwde Women Empowerment Center geopend. Vanuit dit centrum worden nu jaarlijks 50 kansarme vrouwen begeleid een eigen onderneming te starten met behulp van trainingen en kleine leningen.

UITZENDING 07-01-2016: NPO 1, 21.20 UUR
Donderdagavond is Hilde te gast in het programma: ’Het mooiste meisje van de klas’. Hierin zal ze vertellen wat haar betrokkenheid en motivatie is om Namasté te steunen.

SOCIALE WAARDE
De waarde die Namasté Foundation met het Women Empowerment Project creëert is in wezen niet in financiële termen uit te drukken. Toch is dit de enige manier om aan te duiden wat het resultaat is van de activiteiten die het project verwezenlijkt. Om een beeld te krijgen van de impact wordt deze in euro’s uitgedrukt. Namasté Foundation meet op deze manier de sociale waarde. Uit de impact meting blijkt dat elke geïnvesteerde euro een sociale waarde heeft tot € 4,14.

Foto's 2
Opbrengst Kerstmarkt OBS De Bonte Stegge - Foto: eigen geleverde foto
Foto: eigen geleverde foto
Artikel delen: