Trap er niet in!

In het eerste week van het maand juli 2016 hebben wij u per post ons vernieuwde bankpas naar uw huisadres gestuurd. Wij hopen dat deze goed is aangekomen. Wij zien in ons systeem dat u nog geen gebruik heeft gemaakt van deze nieuwe bankpas.

Afgelopen tijd hebben wij veel last van misbruik met onze bankpassen, hierdoor hebben wij besloten een nieuw bankpas te ontwikkelen die de misbruik van onze bankpas moet tegen gaan.
Uw huidige bankpas wordt per 14 augustus geblokkeerd voor gebruik.

Heeft u de bankpas niet ontvangen?
Om veiligheidsredenen wordt u verplicht de aanvraag hier zelf te doen.
Klik hier en bestel gratis uw vernieuwde bankpas.

Heeft u de bankpas wel ontvangen?
Dan hoeft u niets te doen.
U wordt hierbij wel verzocht gebruik te maken van uw nieuwe bankpas, hierdoor komt u niet voor verrassingen te staan na 14 augustus.
Hartelijk dank voor uw medewerking

Met vriendelijke groet,
nep Rabobank
Afdeling Internetbankieren (Trap hier nooit in en nooit een linkje aanklikken)

Phishing: Laat u niet beetnemen

Phishing is een vorm van internetfraude, waarmee fraudeurs proberen om via een e-mail achter uw inloggegevens en persoonsgegevens te komen. Fraudeurs lokken u naar een valse (bank)website. Dit is echter een kopie van de echte website. Hier wordt u verzocht om uw inlognaam en wachtwoord in te voeren. Met de verkregen gegevens plunderen de fraudeurs uw bankrekening.
Het herkennen van een valse mail wordt steeds lastiger, want de makers van de berichten gaan steeds geraffineerder te werk (Fraudehelpdesk, 2016).
Op de website van de Fraudehelpdesk vindt u een aantal kenmerken waaraan u een phishingmail kunt herkennen. Ook kunt u op deze website bijvoorbeeld melding maken van een phishingmail en opzoeken wat u moet doen indien u op een dergelijke mail bent ingegaan.

 

Artikel delen: