Formido Dalfsen wint Golden Doem

Formido Dalfsen wint Golden Doem

DALFSEN – “Kom je er zelf niet uit, vraag het aan Bert en hij draagt een oplossing aan.” Dat is de strekking van het e-mailtje dat Simon Hooijmeijer aan DalfsenNet Magazine stuurde om zijn voordracht te ondersteunen. Hij vindt dat Formido Dalfsen, en in het bijzonder assistent-bedrijfsleider Bert Eilander, de Golden Doem dik verdiend heeft.

<– Tekst gaat verder onder de video –>

“Ik ken Bert vrij goed, en omdat hij ook zelf veel klust, heeft hij er kijk op. Hij weet precies wat je nodig hebt”, vertelt Simon. “Bij andere bouwmarkten staan ze je soms met grote ogen aan te staren als je ze een specifieke vraag voorlegt, maar bij Formido Dalfsen weten ze echt waar ze het over hebben. Dat geldt voor alle medewerkers, maar voor Bert in het bijzonder.”

Eigenlijk vindt Hooijmeijer dat op zich al voldoende voor een nominatie voor de Golden Doem, maar hij droeg op verzoek een concreet voorbeeld aan dat zijn punt onderstreept. “Laatst hielp hij me weer eens om een probleem op te lossen waar ik zelf in eerste instantie niet uitkwam. Onze dochter en schoonzoon kochten een huis in Warnsveld. Er werd een nieuwe keuken gekocht en mij werd gevraagd de keuken te plaatsen. Dat liep allemaal voorspoedig tot ik een bijgeleverde achterwand van het kookeiland moest plaatsen. Ik vind mezelf een vrij goede klusser, maar hier kwam ik echt niet uit.”

Omdat hij alle benodigde materialen bij de Formido had gekocht, ging Simon Hooijmeijer daar naartoe om het probleem voor te leggen. “Bert pakte een papier en tekende even voor hoe ik het moest aanpakken. Hij liep naar het schap en pakte de benodigde materialen, liet mij nog even zien wat hij precies bedoelde en inderdaad, het sloot allemaal precies op elkaar aan. Het eindresultaat is prachtig geworden. Ik zou er zelf niet opgekomen zijn.”

Bert Eilander toonde zich blij verrast toen bleek dat het Simon Hooijmeijer was die Formido Dalfsen de Golden Doem had toebedacht. “We wisten dat we de ‘Doem’ kregen, maar niet wie ons had voorgedragen. Een leuke verrassing.” Hij herkent zich wel in de lovende woorden. “Dat iets onmogelijk is komt niet in ons woordenboek voor”, zegt hij. “Ik ben zelf wel van alle markten thuis en probeer die beleving ook over te brengen op onze jongere medewerkers. Daar letten we trouwens ook sterk op bij het aannemen van nieuwe teamleden. Naast hun houding en beleving kijken we ook naar de aanwezige vakkennis. En ze moeten een bepaalde ‘drive’ hebben, de wil om klanten te ondersteunen en op weg te helpen. Soms teken ik oplossingen uit op papier, maar als het even kan, gaan we ook ter plekke kijken, want vaak zie je dan nog beter wat er mogelijk is. Het is mooi om te merken dat die extra inspanning gewaardeerd wordt.”

Video 1
Video: DalfsenNet.nl - Golden Doem - Formido
Artikel delen: