Huidige ontwikkelingen mbt infrastructuur Overijssel

DALFSEN – OUDLEUSEN –  Ingezonden stuk; Woordkeuze en taalgebruik is uiteraard voor de verantwoording van deze inzender. Het begint zo: De dwaasheid ten top rond de N35 een gebed zonder einde. Laatst stond er een column in De Vechtanjer met de titel “De schop in de grond na een zorgvuldige voorbereiding” Het ging hierbij dan over de nieuwe plannen rond de N340.

Ondanks deze voorbereiding want laten we eerlijk zijn er is inmiddels genoeg over gepraat, gaat zich alsnog een ramp voltrekken voor Oudleusen en omstreken. Met de huidige plannen kan ik niet anders concluderen dat het alleen maar onveiliger wordt op de parallelwegen waar de fietsers zich nog steeds een weg moeten banen tussen het landbouw- en overig bestemmingsverkeer. De afritten zijn minder geworden dus het zal daardoor drukker worden op de parallelwegen. Logisch en praktisch nadenken dat is boerenverstand.

 

Van het provinciebestuur hoef je in deze niets te verwachten want die waren er 2 jaar terug al klaar mee en gooiden de handdoek in de ring. Ze hadden er blijkbaar nu genoeg over gepraat en wilden er vanaf. Dat is mij toen medegedeeld door een gedeputeerde in een gesprek op het provinciehuis. Deze gedeputeerde is onlangs bij de minister geweest om geld los te krijgen voor een 4-baans N35 (A35) kortom een snelweg tussen 2 knooppunten. Dhr. Maurits von Martels zet zich tevens in voor dit traject want zegt hij bij zo’n economisch bolwerk als Zwolle hoort een 4-baans weg dat het er vervolgens waarschijnlijk alleen maar stilstaat is blijkbaar van ondergeschikt belang. De heren weten blijkbaar niet dat de tunnel bij Nijverdal maar 2 banen telt en het schort er ook nog aan de brandveiligheid en bij Zwolle heb je te maken met een dichtgeslibde Ceintuurbaan.

 

Alle plannen die er nu dus liggen voor de N35, N48, N340 en N377 dienen geen enkel doel dus is er maar 1 goede oplossing en dat is in de papiervernietiger ermee en met een schone lei beginnen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

 

De vervolgstap is dan om 3 mensen uit de provincie Friesland aan te stellen die hun diensten daar bewezen hebben want Friesland zat met dezelfde problemen als Overijssel en wat hebben die Friesen dat voor 100% goed opgelost en nog mooi ook want ieder obstakel wat ze tegenkomen, schieten ze onderdoor en bij Leeuwarden er omheen.

 

Waarom wil het toch allemaal niet zo vlotten met de besluitvorming in ons provinciehuis met betrekking tot onze infrastructuur? Dat zit hem in het feit dat we in de provincie Overijssel te maken hebben met een provincie binnen de provincie genaamd Twente en die weten niet eens waar de N340 en N377 liggen en ze houden er qua infrastructuur voor ons Overijssel een hele andere agenda op na. De complete oplossing voor alle problemen met de infrastructuur in Overijssel blijft Plan Scherpenkate. Kijk hiervoor ook eens op de site http://vechtdal-n340.blogspot.com

 

Schiphol & Lelystad is ook maar 1 oplossing voor en dat is een nieuwe aanleg in de Noordzee.

 

 

Met Vriendelijke Groeten.

 

H.J. Scherpenkate

 

Artikel delen: