Waarom dragen golfers maar één handschoen?

Waarom dragen golfers maar één handschoen?

NEDERLAND – Ik houd van golfen, maar het vreemde is dat je allemaal dingen doet waar je geen vragen over stelt. Je begrijpt wat ik bedoel, zoals ‘fore’ schreeuwen zonder te weten wat het betekent, en overdreven voorzichtig zijn om niet op de lijn van je speelpartner te lopen terwijl je weet dat hij niet kan putten. Het dragen van handschoenen tijdens het golfen is een van die rare dingen.

Als je naar de oude grootheden van het spel, zoals Ben Hogan, kijkt, zul je merken dat ze geen handschoen droegen, dus waarom dragen we nu wel handschoenen? En als je één golfhandschoen draagt, waarom dragen wij dan niet een handschoen aan beide handen? Nou, dat heeft te maken met de volgende redenen.

Kosten en beschikbaarheid

Het dragen van twee handschoenen kost twee keer zoveel als het dragen van één handschoen, het is vrij eenvoudig. Ja, de handschoen aan de onderste hand slijt misschien niet zo snel als de dominante bovenste hand, maar hij zal nog steeds vervangen moeten worden en dat kost geld. Een “linkshandige handschoen” (ironisch genoeg voor je rechterhand) kost hetzelfde als elke andere handschoen, maar ze zijn niet zo gemakkelijk verkrijgbaar. Niet elke golfwinkel zoals GolfShopsOnline heeft een handschoen voor je rechterhand, en als dat wel het geval is, is het misschien niet je maat of het merk of materiaal van je voorkeur.

Gevoel

Voor de meeste golfers is hun onderste hand de plek waar al het gevoel in de golfswing vandaan komt. deze hand mag de golfclub niet te strak vasthouden en door geen twee handschoenen te dragen, kun je een beter beeld krijgen van je gripdruk tijdens het golfen. Wanneer ik over de green aan het chippen ben of finesse shots speel, zal ik vaak mijn handschoen van mijn linkerhand halen, zodat ik nog meer controle en gevoel heb. Sommige golfers dragen hun handschoen bij elke slag, omdat ze zich daardoor consistenter voelen, maar het hangt allemaal af van persoonlijke voorkeur.

Stijl

Golfers zijn wispelturig en veel golfers dragen geen twee golfhandschoenen omdat het er gewoon raar uitziet. Ik vind dit vreemd omdat veel jongens honkbal met twee handschoenen hebben gespeeld, maar zodra ze de golfbaan betreden, is het qua stijl een grote nee-nee. De Engelse professionele golfer Aaron Rai draagt ​​twee handschoenen en hij ziet er prima uit, dus ik denk dat die stijlgoeroes misschien even moeten relaxen.

Gripproblemen

Ik gebruik een in elkaar grijpende golfgrip en als ik twee handschoenen zou dragen, denk ik niet dat ik de club goed zou kunnen vasthouden en dat zou behoorlijk raar aanvoelen. De extra laag leer zou het gevoel geven dat ik de golfclub te hard vastpakte en ik zou dan te veel compenseren in mijn swing en mijn golfspel in het algemeen negatief beïnvloeden.

Er zijn dus meerdere redenen om tijdens het golfen maar één handschoen te dragen. Toch zijn er ook redenen om wel twee te dragen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij golfhandschoenen regen, deze zijn nodig omdat je grip minder wordt als je natte handen hebt.

Artikel delen: