Automobilist gered van vlammenzee - Foto: Niels Jansen
Foto: Niels Jansen

Automobilist gered van vlammenzee

OMMEN – Automobilist gered van vlammenzee N341 Ommen. In de nacht van vrijdag 7 op zaterdag 8 november rond 03:15 uur ging het vreselijk mis op de Hammerweg (N341) tussen Ommen en Den Ham. Een automobilist raakte na het uitkomen van een bocht ter hoogte van het Meiersbos de controle over zijn voertuig kwijt en botste tegen een boom. Al snel vloog zijn auto in brand.

Een toevallig passerende fietser hoorde de onfortuinlijke automobilist roepen om hulp. Hij zat nog in zijn auto en de eerste vlammen werden zichtbaar. De fietser wist het portier te openen en trok de man van zijn stoel op de grond.

Precies op dat moment passeerde een RMO-chauffeur de plek des onheils. Terwijl 112 werd gebeld trokken beide mannen samen de bestuurder verder weg van zijn auto die inmiddels werd verzwolgen door een vlammenzee.

Brandweer Twente, Kazerne Den Ham, Ambulance IJsselland en Rav Ambulance Oost evenals meerdere politie-eenheden kwamen met spoed ter plaatse. Het slachtoffer is per ambulance naar het ziekenhuis te Zwolle vervoerd, gevolgd door de tweede ambulance. De verpleegkundige van de tweede ambulance reed mee voor extra medische ondersteuning onderweg.

Nadat de brand was geblust nam bergingsbedrijf Autax de restanten van de Volkswagen Fox mee.

Ingezonden door Niels Jansen.

Foto's 5
Automobilist gered van vlammenzee - Foto: Niels Jansen
Foto: Niels Jansen
Automobilist gered van vlammenzee - Foto: Niels Jansen
Foto: Niels Jansen
Automobilist gered van vlammenzee - Foto: Niels Jansen
Foto: Niels Jansen
Automobilist gered van vlammenzee - Foto: Niels Jansen
Foto: Niels Jansen
Artikel delen: