NIEUWLEUSEN – Aan de Ebbenweg in Nieuwleusen staat op dit moment een windmolen in de brand. De eerste melding is van 19.38 uur. De brandweer kan niet blussen i.v.m. vallende delen. Te groot gevaar.
Je ziet er telkens brandende delen vanaf vallen. Erg gevaarlijk dus in directe omgeving. Er komt wel een zwarte rook van af.
Om 20.30 uur was dit bericht al 1996 keer gelezen. En nu al 10.501keer.
Dalfsennet fotograaf HG is onderweg. Straks dus meer beelden.
(nu komt de melding pas binnen: In Nieuwleusen is dinsdagavond een buitenbrand gemeld aan de Ebbenweg. De melding kwam rond kwart voor acht ’s avonds bij de alarmcentrale binnen. Met onder meer 1 tankautospuit is de brandweer uitgerukt. Over de oorzaak van de brand, is nog niets bekend.)
Update : Ben ter plaatse geweest maar de grootste vlammen zijn nu weg, heb dus geen betere foto’s.
Ga morgen bij daglicht wel kijken of ik nog wat foto’s kan maken.
De hulpdiensten zijn ruim aanwezig, de omgeving is afgezet.
Het betreft een grote molen van Nieuwleusen Synergie.
Groet H.G.



