De allerkleinste kringloop van Dalfsen moet verdwijnen

De allerkleinste kringloop van Dalfsen moet verdwijnen

STERREBOS – DALFSEN – Helaas kwam de gemeente met de mededeling dat de kleinste kringloop van Dalfsen, “de kleine Stikke ” moet verdwijnen. Deze leuke wagen wordt gezien als bouwwerk en dat mag niet op agrarisch grond. Hier kunnen we niets tegen in brengen, dus zit er niets anders op dan het te verkopen. Ontzettend jammer want we horen super veel leuke reacties van onze bezoekers.

Lees verder »

Geen gier, geen bier, maar water

Geen gier, geen bier, maar water

STERREBOS – De gemeente doet haar best om de aanwonenden van de zandwegen te verlossen van al dat stof. Door flink te sproeien. En vooral de Sterrebosweg, die royaal is voorzien van fijnstof van doorgebroken puin- en cementresten, dwarrelt het stof ( vrolijk) in de rondte na elk passerend voertuig.

Lees verder »

Ongeval met letsel nabij Zandwijkallee (update 2 mei)

Ongeval met letsel nabij Zandwijkallee (update 2 mei)

DALFSEN – STERREBOS – Politie en 2 ambulances naar een pad naast Zandwijkallee in Dalfsen voor ongeval met letsel. Veel hulpdiensten ( 9 man politie) zijn woensdagavond uitgerukt voor een ongeval met letsel aan de Zandwijkallee in Dalfsen. De melding kwam vlak voor acht uur ’s avonds bij de alarmcentrale binnen. Hulpdiensten zijn naar de locatie gestuurd om hulp te verlenen. Het was een zijpad van de Zandwijkallee

Lees verder »

Luchtballon

Luchtballon

DALMSHOLTE – Gisteravond ging een luchtballon op een gegeven moment heel laag over de bomen. Maar eerst zagen we hem op afstand met op de voorgrond de schaapskooi. Gaandeweg dreef het  richting Bosrandweg. Daar was hij zo laag, dat hij bijna de boomtoppen raakte, als je er onder stond. tenminste dat leek zo.

Lees verder »

Het was een prachtige dag

Het was een prachtige dag

DALFSEN – STERREBOS – Het was gisteren een prachtige dag, vol met nieuwe ervaringen. Zo’n laatste dag dat je een bedrijf mag runnen waar je 45 jaar bezig bent geweest. Heel veel gasten kwamen nog even langs om voor de laatste keer nog even binnen te wippen bij Het Boskamp.

Lees verder »

Bijna alles staat nu in bloei

Bijna alles staat nu in bloei

DALFSEN – Het zonnetje en de mooie temperaturen zorgt er nu in een rap tempo voor dat bijna alles in bloei staat. Vooral de fruitbomen, maar ook de krentenstruiken staan er nu heel mooi bij. Hopelijk gaat het nu niet meer te hard vriezen dat de bloesem daar schade van zal ondervinden.

Lees verder »

Hond of wolf

Hond of wolf

STERREBOS  – In de weilanden tegenover de Sterrebosweg loopt een beest. Van afstand is niet te zien of het een hond of een wolf is. Volgens een buur is het een hond, die daar de hele morgen al loopt. Dus als iemand een hond mist dan loopt het daar.

Lees verder »

Softijs – korting- korte broek en genieten

Softijs – korting- korte broek en genieten

STERREBOS – Het komend weekend wordt het prachtig mooi weer. Ze hebben het over 19 graden. Bij het Boskamp gaan ze weer  één van de softijsmachines opstarten. De parasols, de tafels en stoelen staan weer op het terras. De plantenbakken zijn gevuld met mooie frisse bloemen en de eerste dozen softijsmix zijn aan gekomen

Lees verder »

Wilgen knotten

Wilgen knotten

DALMSHOLTE – Wilgen knotten, nu even niet met een handzaagje. Dat kost heel veel tijd en vrijwilligers, daar is altijd gebrek aan tegenwoordig. Dan ben je ook dagen bezig. Als dat in de vrije tijd moet gebeuren dan duurt dat ook weken. Kijk wat je in 1 dag kan doen met een hoogwerker en een kettingzaag..

Lees verder »

Ze hebben het geweten

Ze hebben het geweten

DALFSEN – STERREBOS – Ze hebben het geweten na al die publicaties van de afgelopen week in de pers daar bij het bosrestaurant in het Sterrebos. Het leek wel of het gisteren hun laatse dag was, zo enorm druk. Van heinde (ook Heino) en verre om ook nog even daar eten en of een kop koffie drinken en nog ook nog even de sfeer te proeven.

Lees verder »

Het Boskamp zoekt andere eigenaar, een opvolger

Het Boskamp zoekt andere eigenaar, een opvolger

DALFSEN – Café restaurant Het Boskamp aan de Sterrebosweg 2 in Dalfsen, kijkt uit naar een andere eigenaar.
De huidige eigenaar Willy Schrijver hoopt binnenkort 70 jaar te worden en dan wordt het tijd om uit te zien naar opvolging. Zijn 3 kinderen zien er vanaf om het over te nemen. “Ach die hebben allen een goede baan, en ze weten wat horeca is. Alle drie hebben ze in hun jeugd daar altijd meegelopen en hard meegewerkt.” Die hebben hun eigen keuze gemaakt, wat heel begrijpelijk is.

Lees verder »

Langs 7 landgoederen van Hoonhorst naar de Witte Wieven

Langs 7 landgoederen van Hoonhorst naar de Witte Wieven

HOONHORST – DALFSEN – RECHTEREN- Vanaf Hoonhorst even kijken door hoeveel landgoederen is de wandeling naar de Witte Wieven aan de Dalmsholterweg. Te beginnen bij Landgoed De Hoonhorst (1) van de familie Lubbers, groot ongeveer 7 ha. Door naar het landgoed Den Aalshorst (2), al vanaf 1644, het huidige huis van ongeveer 1720, langs de Voorwaterallee en door het  Engelsewerk van ongeveer 1780.

Lees verder »

Zo bar was het een jaar geleden, je bent het ook zo weer vergeten

Zo bar was het een jaar geleden, je bent het ook zo weer vergeten
STERREBOS – Het bos stond blank, normaal wandelen was toen niet mogelijk  (Natte) Laarzen wandeling heel groot succes. De laarzen wandeling van vanmiddag (een jaar gelden) was een groot succes, er staat nog heel veel water in de bossen. Ondanks dat het de laatste dagen weinig heeft geregend was er toch een laarzenwandeling gehouden onder gids Agnes. Laarzen bleken zeker niet overbodig. De wandeling begon om 14.00 uur vanaf Restaurant Het Boskamp met deelnemers uit Dalfsen, Lemelerveld, Nieuwleusen en zelfs een deelnemer uit Vollenhoven met lieslaarzen.

Lees verder »