HEINO – Voorheen Dalfsen. Vanavond waren we even op bezoek bij Agnes Niemeijer van Klavertje Vier, nabij de Twentse weg. Eerst waren we al bij haar zoon en schoondochter bij het Stoomgemaal en als je daar eenmaal bent, is de reis ook niet zo ver meer. We kwamen onverwachts, want wie hoold niet van ofsprekken! Bij haar kom je (lezen wij) nooit ongelegen, ook niet als ze juist bezig is met rabarberjam te maken(zoals vanavond), zie dut gewoon het gas uut en dan braand der ok niks an.
Hoe gaat het met Dalfsenaren of van oorsprong Dalfsenaren?
Een berichtje van Gert Companje
Gert is de vorige uitbater van zaal Kappers in Hoonhorst. Op dit moment doet hij prima zaken in Almen. Hij stuurde ons onderstaand muziekaal berichtje.
{youtube}2yLiskG6BNc?hd=1{/youtube}
Hoe is het met Loes Antonissen

DALFSEN – LEMELERVELD – We proberen contact te krijgen met Loes Antonisen, je weet wel dat deerntie uut Lemelerveld, waar Dalfsennet een geldinzamelingsactie voor op touw heeft gezet voor hulp in Kenia. Dat is een leuk bedrag geworden. Ze is op 13 mei vertrokken om hulp te bieden. Daarna heeft u niets meer vernomen hoe het met uw gegeven centjes het er aan toe gaat. Dus proberen we via haar ouders toch wat berichten los te peuteren.
Anita helpt u met ingewikkelde papierpruttel

DALFSEN – Sinds 1 januari 2011 ben ik (Anita Keizer – Driessen) vanuit mijn huis in Dalfsen een eigen bedrijf gestart waarbij de nadruk ligt op het hulp bieden met de administratie van thuis aan een ieder die dit nodig heeft. Te denken valt aan het verwerken van de post, het op orde brengen van de administratie thuis,
Op de koffie bij de Jan en Betsie Diepman.

LENTE – MOEZENBELD – Bij een van de oudste ruiterverenigingen van ons land De Bergruiters Hoonhorst, is de Fam. Diepman nog heel actief . Jan heeft drie paarden en twee pony’s die in een prachtige stal staan achter hun huis die werkelijk vol hangt met prijzen die ze op de vele concoursen hebben gewonnen.
Hoe is het met: Wilfried Damman

foto door Paul Hilkens fotografie
DALFSEN – Hoe is het met, dat is een rubriekje voor Dalfsennet dat gaat over mensen die we uit het oog zijn verloren. Het is best leuk voor Dalfsenaren en anderen om, eens te horen hoe het met een bepaald persoon gaat. Dit keer trekken we Wilfried Damman aan de jas, juist ja: zoon van de spraakmakende kezeboer uut Dalfsen en zijn vrouw Suze. Wilfried ging ons een haarfijn uit de doeken waar hij nu mee bezig is en wat hij al allemaal heeft gedaan in zijn loopbaan.
Hoe is het met: Wilfried Damman

foto door Paul Hilkens fotografie
DALFSEN – Hoe is het met, dat is een rubriekje voor Dalfsennet dat gaat over mensen die we uit het oog zijn verloren. Het is best leuk voor Dalfsenaren en anderen om, eens te horen hoe het met een bepaald persoon gaat. Dit keer trekken we Wilfried Damman aan de jas, juist ja: zoon van de spraakmakende kezeboer uut Dalfsen en zijn vrouw Suze. Wilfried ging ons een haarfijn uit de doeken waar hij nu mee bezig is en wat hij al allemaal heeft gedaan in zijn loopbaan.
Verkoopt Hoonhorster reisbureau ook snoep-reisjes?
Maandag 31 januari 2011 – 22:41:47
Foto’s Janine van de Moezenbelt
DALFSEN – HOONHORST – LENTHE – Vandaag waren we te gast bij reisorganisatie IT Reizen bij Janine Vinke aan de Heinoseweg in Dalfsen. Voor de oud Dalfsenaren: noast de Olde Bakker. Wat zeg ie mie noe: dóór een reisbureau? Ja, in det huis van Pierik. Nooit geweten hoor ik u denken. Wij van Dalfsennet dus ook niet. Daarom gingen vandaag op (aan) de koffie bij: zeg maar Janine van de Moezenbelt.
Cor en Linda
Hoe is het met het touringcarbedrijf M&M Travel van Cor en Linda
Wij zijn een klein touringcarbedrijf, gevestigd aan de Singel in het mooie dorp Dalfsen, Overijssel. Al bijna 30 jaar organiseren wij vele soorten groepsreizen (ook voor de plaatselijke horecabedrijven) maar ook naar vele bestemmingen binnen en buiten Europa.
Pastor Thomas – India
Met de gedachten van Dalfsen in India. Sommigen van jullie mij misschien niet kennen. Ik ben pastor Thomas die de afgelopen vijf en half jaar gewoond heb in de R.K. pastorie in Dalfsen en nu woonachtig in India. Totaal heb ik zeven jaar in Nederland gewoond als R.K. pastor. Eind juni van dit jaar ben ik teruggekeerd naar India op het verzoek van mijn bisschop in India om mijn pastoraat hier voort te zetten.
Paul Schrijver – Canada

Ik ben dus Paul Schriever, ze hebt mie evroagn of ik wat over miezelf op papier wol zettn umme te loatn weetn wat er zoal met mie gebeurt is. Nou veur degene die denkt van; wie is die vent, ik ben der dus ene van Dieks en Marie Schriever uut Hoonhorst (Lenthe). Ik ben de jongste zunne uut een gezin van 11 kinders, en doardeur heb ik ut altiet goed moetn liedn.
Arnold en Liesbeth Mol
Hallo Dalfsen,Ik voel me best vereerd om gevraagd te worden voor “hoe is het met…“ een leuke site en zo kunnen ook wij een beetje op de hoogte blijven van het nieuws uit Dalfsen. Mijn naam is Liesbet Mol. Ik kwam in Dalfsen terecht doordat mijn man Arnold er geboren en getogen is. Mijn schoonouders hadden er een tabakszaak, wie kent (de) niet Mol aan de Ruitenborghstraat, die wij overgenomen hebben en daar kennen de Dalfsenaren mij van. Later werd dit Aurora en verhuisden we naar de Prinsenstraat, na een aantal jaren is Aurora verkocht en kwam er Primera op de gevel wat nu nog steeds zo is.
Gert Compagne

Mijn naam is Gert Compagne, de meeste mensen zullen mij kennen van Zaal Kappers in Hoonhorst waar ik uitbater was, waar ik ondertussen alweer sinds 1990 weg ben, wat gaat de tijd toch snel! Op dit moment heb ik ook weer een bedrijf, in de Achterhoek in een klein dorpje dat Almen heet.
Selma van Dijk
‘Natuurlijk Willy wil ik meewerken aan uw rubriek “Hoe is het met….”. Hierbij dan ook mijn antwoorden op de vragen die u stelde in uw email’ begint Selma van Dijk.
Het gaat heel goed met me, ik ben getrouwd en heb twee kinderen, zoon Gijs van vier jaar en dochter Noor van vier maanden. Met veel plezier werk ik bij Hart van Nederland, gemiddeld zo’n 3 dagen in de week.
Pastoor Woorts
Ik vind het héél leuk dat de mensen uit Dalfsen mij nog niet zijn vergeten. Op vragen van DalfsenNet.nl geef ik heel graag antwoorden. Zeven jaar heb ik gewoond in Dalfsen (van 1997 tot 2004). Eerst werd ik pastoor van Dalfsen, Hoonhorst en Ommen en later van meer parochies in Salland. Heel graag ben ik in Dalfsen geweest. Het is een fijn dorp om te wonen.


